گزارش مراسم جشن غدير در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) آفتابدر
نوشته شده توسط : سید نجم الدین حسینی آفتابدری

روز غدیر که فرا می رسد اهل آسمانها وارد این قصر می شوند و تسبیح و تقدیس و تهلیل می گویند. آن پرندگان هم به پرواز درمی آیند و خود را به آب می زنند و سپس در آن مشک و عنبر می غلطند. آنگاه که ملائکه جمع شدند بار دیگر به پرواز درمی آیند و آن عطرها را بر آن می پاشند.

ملائکه در روز غدیر به یکدیگر هدیه می دهند. وقتی آخرین ساعات روز غدیر فرا می رسد ندا می آید: به مراتب و درجات خود برگردید که به احترام محمد و علی تا سال آینده در چنین روزی، از لغزش و خطر در امان خواهید بود.

 

پیامبر اکرم در روز غدیر فرمودند:

 
بالاترین امر به معروف آن است که سخن مرا بفهمید و آن را به کسانی که حاضر نیستند برسانید و او را از طرف من به قبولش امر کنید و از مخالفتش نهی نمایید.
 
پس بالاترین امر به معروف هدایت مردم به سوی پذیرش ولایت و افزون کردن معرفت و محبت اهل بیت علیهم السلام است.
 

در يك روز دل انگيز پاييزي (سه شنبه 24/8/1390)  در هواي پاك منطقه ي الموت، روستاي آفتابدر (روستايي كه اكثريت مردمش، از  سادات هستند) مراسم جشن بزرگ عيد امامت و ولايت ( عيد سعيد غدير) با حضور محبان ولايت و ائمه اطهار به طور با شكوهي در مسجد جامع حضرت ابوالفضل عليه السلام روستاي آفتابدر برگزار شد.

  در اين مراسم حضرت آيت الله محمدي تاكندي استاد حوزه ، حضرت حجة الاسلام عليخاني نماينده محترم مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي ، اقشار مختلف منطقه الموت شرقي بويژه اهالي محترم روستاهاي آفتابدر، تركان، جولادك، فيشان ، ساكنين در شهرهاي تهران، كرج، قزوين، زنجان، تنكابن و ...  حضور داشتند.  

برنامه با تلاوت آياتي از كلام الله قرآن مجيد توسط يكي از دانش آموزان ( آقاي كشاورز) آغاز شد. سپس مداح اهل بيت حاج علي رمضاني جولادي اشعاري را در وصف مولاي متقيان حضرت علي (ع) سرودند و در وصف اين روز مطالبي را بيان نمودند.

در ادامه با شنيدن صداي خوش بانگ اذان ، جمعيت حاضر به اقامه نماز جماعت پرداختند. در اين قسمت از برنامه هدايايي كه  از طرف سادات در قالب بسته تهيه شده بود در بين شركت كنندگان توزيع شد.

پس از اقامه نماز حضرت آيت الله محمدي تاكندي ضمن تبريك اين عيد سعيد، و تشكر از برگزاري اين مراسم، در وصف واقعه ي غدير خم به ايراد سخنراني پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام عليخاني نماينده محترم مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي با تبريك اين عيد فرخنده و مبارك در رابطه با پروژه را قزوين -الموت- تنكابن و گاز رساني منطقه الموت شرقي و غربي مطالبي را بيان كردند.

برنامه با اطعام كليه شركت كنندگان به پايان رسيد.

خواهم زخدا كه بي ولايم نكند                               غرق گنهم ولي رهايم نكند

  يك خواسته دارم زخداي تو علي                            در هر دو جهان، از تو جدايم نكند

التماس دعا

 ستاد غدير سادات روستاي آفتابدر

 

 شايان ذكر مي باشد اين مراسم با همكاري شوراي اسلامي روستاي آفتابدر، پايگاه مقاومت بسيج شهداي آفتابدر، هيات امنا و سادات آفتابدر برگزار شد.

امام رضا(ع) از پدرش موسی بن جعفر(ع) از جدش امام صادق(ع) نقل می فرماید که فرمود:

روز غدیر نزد اهل آسمان مشهورتر از اهل زمین است.

خداوند تعالی در بهشت قصری خلق فرموده که بنای آن خشتی از نقره و خشتی از طلا است. در آن قصر صد هزار اتاق سرخ رنگ و صد هزار خیمه سبز رنگ وجود دارد و خاک آن از مشک و عنبر است در آن قصر چهار نهر جاری است: نهری از شراب و نهری از آب و نهری از شیر و نهری از عسل. در کناره های این نهرها درختانی از انواع میوه ها قرار دارد، و بر آن درختان طیوری هستند که بدنهای آنها از لؤلؤ و بالهایشان از یاقوت است و به انواع صداها می خوانند.




:: بازدید از این مطلب : 1599
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/commenting/avatars/nagmeddin-42621.jpg
ضمن عرض احترام و تبريك به مناسبت فرارسيدن اعيادپيش رو لازم دانستم مراتب تشكر بابت مطالب زيباو محتواي موجود در وبلاگ را خدمتتان ابلاغ كنم و از خداوند براي شما سلامتي و شادي روز افزون خواستارم.....};-

/weblog/file/img/m.jpg
ح-خيري در تاریخ : 1390/8/27/5 - - گفته است :
با سلام و تبريک برگزاري اين روز فرخنده در روستاي زيبا و دره هاي پيچ در پيچ افتابدر به شما عزيزان و همه دست اندر کاران منتظر تصاوير زيبا از اين مراسم هستم .
پاسخ:ان شاءالله امروز منتشر خواهد شد

/weblog/file/img/m.jpg
نیلوفر حسینی ترکانی در تاریخ : 1390/8/26/4 - - گفته است :
با سلام و احترام؛ تبریکات صمیمانۀ من و خانواده ام رو جهت فرارسیدن عید بزرگ و سعید غدیر، خدمت خود و خانوادۀ بزرگوارتان پذیرا باشید. از بابت مطالب زیبا و پر محتوای شما لذت بردیم. یا علیپاسخ:متشكرم عيد شما هم مبارك باشد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: